Ιστορικές αναφορές

"Αντί" τεύχος 668 "21o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ"

21o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ

του Δημήτρη Χαρίτου

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ είκοσι ένα χρόνια ο Σεπτέμβρης ανήκει στη Δράμα και στους μικρομηκάδες. Το φετινό 21ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους και το παράλληλο 4ο Διεθνές σηκώνει αυλαία στις 20 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει, όπως πάντα, μια ολόκληρη εβδομάδα, μέχρι τις 26 του μήνα. Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ παρουσιάστηκε την περασμένη Κυριακή, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, από τους συντελεστές του θεσμού. Ενός θεσμού που στηρίζεται οικονομικά από το υπουργείο Πολιτισμού, στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Δικτύου Πόλεων, της ΕΤ-1 και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
Στο «φυτώριο, απ' όπου αντλεί ο ελληνικός κινηματογράφος» -όπως χαρακτήρισε το Φεστιβάλ Δράμας ο σύμβουλος κινηματογραφίας Γιάννης Μπακογιαννόπουλος- θα διαγωνιστούν φέτος, όπως κάθε χρόνο, ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και σπουδαστικές, ενώ δεκατέσσερις ακόμα ταινίες θα προβληθούν στο Πληροφοριακό Τμήμα και ένδεκα στην «Ανοιχτή Οθόνη». Τη φετινή κριτική επιτροπή αποτελούν βραβευμένοι σε παλαιότερα φεστιβάλ της Δράμας: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Νατ. Κωστοπούλου. Παν. Μ (Χ ρ ο ύλης. Ισ. Μαυράκη και Τ. Σπυριδάκης.
Στο 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους συμμετέχουν φέτος ταινίες από 37 χώρες (η Ελλάδα εκπροσωπείται με δύο ταινίες), στις οποίες κατατίθενται όλα τα κινηματογραφικά είδη και οι τάσεις.
Εκτός από τις διαγωνιζόμενες ταινίες όμως, το Φεστιβάλ φιλοξενεί και πολλές παράλληλες εκδηλώσεις με κυρίαρχο στοιχείο, φυσικά, τις ταινίες.
Ο Αντώνης Παπαδόπουλος, που ασκεί χρέη καλλιτεχνικού διευθυντής στο Φεστιβάλ και είναι ο μοναδικός υποψήφιος, ανακοίνωσε το αφιέρωμα στη σχολή Λοτζ της Πολωνίας, (με ταινίες του Βάιντα, του Πολάνσκι, του Κισλόφσκι. του Σκολιμόφσκι, κ.ά.), επιλεγμένες ταινίες μικρού μήκους από τη Νορβηγία, τη συνάντηση των Βαλκανίων κινηματογραφιστών -καθιερωμένη πια τα τελευταία χρόνια- και ένα ειδικό αφιέρωμα με ταινίες που αφορούν παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Σε λιγότερο από δεκαπέντε μέρες η πόλη της Δράμας θα ζήσει για μια εβδομάδα στο ρυθμό των νέων κινηματογραφιστών και των ανθρώπων που τους παρακολουθούν.