Κάποια βίντεο δεν θα είναι διαθέσιμα για ένα διάστημα λόγω αναβάθμισης.
Some videos will be unavailable for a while due to site upgrade.



Ειδήσεις

Αναζητήστε με μια λέξη το άρθρο που είναι καταχωρημένο.
26/9/2006 | Παρουσίαση σκηνοθετών

Κινηματογραφιστές, χρηματοδοτήσεις και… «δευτερεύουσες» ειδικότητες

Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου

 

ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ: Παρουσίαση σκηνοθετών

Κινηματογραφιστές, χρηματοδοτήσεις και… «δευτερεύουσες» ειδικότητες

 

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον συνεχίστηκε χθες στον αίθριο χώρο του Φεστιβάλ η παρουσίαση των σκηνοθετών των οποίων οι ταινίες προβλήθηκαν στο διαγωνιστικό τμήμα την πέμπτη ημέρα των προβολών.

Με συντονιστή της εκδήλωσης τον κριτικό κινηματογράφου Κώστα Κωνσταντινίδη, στη συνάντηση παραβρέθηκαν από το διεθνές τμήμα ο σκηνοθέτης Arnaud Demuynck (Γαλλία/Βέλγιο, «Στη σκιά του φερετζέ») και οι σκηνοθέτες από το ελληνικό τμήμα: Θούλη Δοσίου («Το σπίτι με τις ελιές»), Aναστασία Χριστοφορίδου και Γεωργία Εμμανουήλ («Στιγμές…»), Ηλίας Δημητρίου («Πρόβα παλτού»), Ιρίνα Μπόϊκο («Δίπλα στην άκρη της μπλε – μπλε θάλασσας»), Βασίλης Γιάτσης («Τελευταία βράδυ»), Ευάγγελος Τσαουσόπουλος («Ι.Α.Χ. Ιδίας Αυτού Χερσί) και η Αγγέλα Μυλωνάκη («Bach & bouzouki»)

Σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι κ.α.

Ο ρόλος σε μια ταινία των “δευτερευόντων ειδικοτήτων” (με την έννοια της μη άμεσης έκθεσης στο πανί) όπως είναι του σκηνογράφου, του ενδυματολόγου, του υπεύθυνου για τη μουσική επένδυση της ταινίας κ.α. ήταν το θέμα της συζήτησης που τέθηκε από τον Κώστα Κωνσταντινίδη και αναπτύχθηκε από τους σκηνοθέτες.

Βάση της εμπειρίας τους οι κινηματογραφιστές κατέθεσαν την άποψή τους και παράλληλα έθεσαν νέους προβληματισμούς που προκύπτουν από της συνθήκες υπό τις οποίες γυρίζεται μία ταινία. Η έλλειψη χρημάτων πολλές φορές «περιθωριοποιεί» αυτές τις ειδικότητες, των οποίων όμως τη δουλειά θα πρέπει – σ’ αυτή την περίπτωση – ο σκηνοθέτης να την καλύψει διαθέτοντας πολύ χρόνο και υπομονή.

Η άποψη που υπερίσχυσε στην ανταλλαγή ουσιαστικά των εμπειριών, ήταν το γεγονός ότι όλες οι ειδικότητες που συμμετέχουν στην παραγωγή μιας ταινίας είναι εξίσου σημαντικές προκειμένου το αποτέλεσμα να στεφθεί με επιτυχία. Εξάλλου – όπως επισημάνθηκε από πολλούς σκηνοθέτες – αν ένας σκηνοθέτης δεν εκτιμήσει σωστά το ρόλο των «συστατικών» που προσθέτουν οι συγκεκριμένες ειδικότητες σε μια ταινία, θα «πληρώσει» το τίμημα στο τελικό αποτέλεσμα.

Ντοκιμαντέρ και animation

Την κοινή διαπίστωση ότι η κατηγορία των ντοκιμαντέρ και των ταινιών animation, χρόνο με το χρόνο όλο και συρρικνώνεται, κατέθεσε ακολούθως ο Κώστας Κωνσταντινίδης και παρότρυνε τους παρευρισκόμενους να δώσουν της δική τους ερμηνεία.

Το πρόβλημα εντοπίζεται περισσότερο στο Φεστιβάλ της Δράμας, διευκρινίστηκε από τους σκηνοθέτες και αυτό γιατί ακόμη και τα ντοκιμαντέρ μικρού μήκους προτιμούν να προβάλλονται στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, το οποίο έχει αποκτήσει, κατά κάποιο τρόπο, ειδικότητα στα ντοκιμαντέρ.

Με την άποψη αυτή, συμφώνησαν οι περισσότεροι, ενώ για ακόμη μια φορά δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστεί το παράπονο, παρευρισκόμενου ανάμεσα στο ακροατήριο, ότι στο Φεστιβάλ της Δράμας δε δίνεται η δυνατότητα στους σκηνοθέτες να προβάλλουν τις ταινίες τους σε βίντεο. Επισημάνθηκε ακόμη ότι η Δράμα επιμένει στα films, την ώρα που τα μεγαλύτερα Φεστιβάλ του κόσμου δέχονται πλέον ντοκιμαντέρ σε βίντεο. Η διαδικασία ενός ντοκιμαντέρ σε film είναι πολυέξοδη και για το λόγο αυτό – όπως τονίστηκε – το Φεστιβάλ της Δράμας πρέπει να επανεξετάσει το θέμα.

Στο σημείο αυτό, παρών στη συζήτηση ήταν και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αντώνης Παπαδόπουλος, ο οποίος εξήγησε ότι στα άμεσα σχέδια του Φεστιβάλ περιλαμβάνεται η προμήθεια και η εγκατάσταση επαγγελματικού μηχανισμού προβολής βίντεο. Όπως τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, ευελπιστεί πως τον επόμενο χρόνο το Φεστιβάλ της Δράμας θα διαθέτει τον απαραίτητο μηχανισμό, ενώ η καθυστέρησή του οφείλεται καθαρά στο γεγονός ότι αποτελεί μία πολύ ακριβή διαδικασία.

Η τέχνη του ντοκιμαντέρ είναι μοναχική, χρονοβόρα και χρήζει μεγάλης σχολαστικότητας από την πλευρά του σκηνοθέτη, επισημάνθηκε στη συζήτηση, ενώ η έλλειψη σχολών animation στη χώρα μας είναι ένας παράγοντας στον οποίο οφείλεται κατά πολύ η καθίζηση παραγωγής ταινίας animation.

Παιδί και ταινία

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και συχνότερα παρατηρείται σε ελληνικές ταινίες μικρού μήκους η συμμετοχή παιδιών σε βασικούς ρόλους.

Η συζήτηση του θέματος προέκυψε με αφορμή την τελευταία ταινία της Ιρίνα Μπόϊκο «Δίπλα στην άκρη της μπλε – μπλε θάλασσας», η οποία διαγωνίζεται στο Φεστιβάλ αλλά και με τη συμμετοχή της μικρής Βασιλικής σε αυτήν.

Για τη σχέση σκηνοθέτη και παιδί, μίλησε η Ιρίνα Μπόϊκο, η οποία εξήγησε πως η επιλογή της θεματικής της κατά τα τελευταία χρόνια, προκύπτει από τα τρέχοντα κοινωνικά θέματα, ανάμεσα στα οποία είναι η μετανάστευση και η σχέση της οικογένειας με το παιδί.

Η Ιρίνα Μπόϊκο τόνισε επίσης πως σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του φιλμικού χαρακτήρα από παιδί, παίζει η επιλογή του προσώπου και ασφαλώς η αντίστοιχη ηλικία. Στη συνέχεια, στη διακριτική ευχέρεια του σκηνοθέτη είναι το θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα.

(Για το Γραφείο Τύπου, Στέλλα Σταυρίδου)

Η υπεύθυνη Γραφείου Τύπου

Κατερίνα Πολύζου

Τηλ.: 2521026621 & 6948484242

e-mail: festival@altecnet.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δράμα: Αγίας Βαρβάρας 9 66100 Δράμα Τηλ:25210 47575 Fax:25210 33526

Αθήνα: Εμμ. Μπενάκη 71 10681 Αθήνα Τηλ:210 3300309 Fax:210 3302818

www.dramafilmfestival.gr – Email : kinfest@dra.forthnet