Κάποια βίντεο δεν θα είναι διαθέσιμα για ένα διάστημα λόγω αναβάθμισης.
Some videos will be unavailable for a while due to site upgrade.



Ειδήσεις

Αναζητήστε με μια λέξη το άρθρο που είναι καταχωρημένο.
26/9/2006 | Φεστιβάλ Δράμας

Παρουσίαση σκηνοθετών. . . Ημέρα 6η!

Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2006

 

ΕΙΔΙΚΟ ΘΕΜΑ:

Παρουσίαση σκηνοθετών. . . Ημέρα 6η!

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν σήμερα στο αίθριο των γραφείων του Φεστιβάλ οι μεσημεριανές συναντήσεις γνωριμίας των σκηνοθετών.

Με συντονιστή τον κριτικό κινηματογράφου Κώστα Κωνσταντινίδη η συζήτηση με τους σκηνοθέτες Έλενα Δημητρακοπούλου, Ελίνα Ψύκου, Σοφία Εξάρχου και Μπουγιάρ Αλιμάνι, οι ταινίες των οποίων συμμετέχουν στο 29ο Διαγωνιστικό-Μυθοπλασία, ξεκίνησε ανταλλάσοντας τις απόψεις τους περί τον ψηφιακό κινηματογράφο.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε ιδιαίτερα στο πόσο μπορεί να διευρύνει το φάσμα της δημιουργίας του χρησιμοποιώντας την τεχνολογία με τα ψηφιακά μέσα παραγωγής που διαθέτει σήμερα ο νέος σκηνοθέτης.

Η Έλενα Δημητρακοπούλου υποστήριξε πως δεν είναι προετοιμασμένη για κάτι τέτοιο χωρίς βέβαια να υποτιμά τις νέες τεχνολογίες και τη χρησιμότητά τους. Από την πλευρά της η Ελίνα Ψύκου, αποδέχτηκε το έλλειμμα εξειδικευμένης γνώσης στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών από την πλειοψηφία των νέων σκηνοθετών, που αναπόφευκτα λειτουργεί ανασταλτικά στην αναβαθμισμένη παραγωγή. Την άποψη της συμμερίστηκαν η Σοφία Εξάρχου και ο Μπουγιάρ Αλιμάνι. Και οι δύο σκηνοθέτες αναφέρθηκαν τόσο στην εύκολη χρήση όσο και στο χαμηλό κόστος της νέας τεχνολογίας σε σχέση με το φιλμ. Όπως τόνισε ο Μπουγιάρ Αλιμάνι το κέρδος είναι μηδαμινό και το φιλμ είναι ακριβό, ενώ η νέα τεχνολογία βοηθά σημαντικά στην κατασκευή μιας αρτιότερης ταινίας.

Κοινή αποδοχή το γεγονός ότι ένας σκηνοθέτης πρέπει να γνωρίζει όλους τους τρόπους κινηματογράφησης ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί άμεσα στις αισθητικές του αναζητήσεις όταν κι αν αυτές προκύψουν.

Στο ευαίσθητο θέμα που αφορά στους λόγους που ένας σκηνοθέτης γυρίζει μία ταινία αλλά και στην επιλογή της θεματολογίας του, η Έλενα Δημητρακοπούλου ανέφερε πως, «ο στόχος όλων είναι η αποτύπωση των συναισθημάτων στο πανί», ενώ και οι υπόλοιποι σκηνοθέτες ομόφωνα υποστήριξαν ότι αντλούν τα θέματά τους από τις προσλαμβάνουσες και τα βιώματα που έχει ο καθένας στην καθημερινότητά του.

Ο Μπουγιάρ Αλιμάνι πρόσθεσε ότι ο βασικός του στόχος είναι το άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα και η προσέλευση του κόσμου στην κινηματογραφική αίθουσα.

Στη συνάντηση επικράτησαν και οι εντάσεις, με την Ελίνα Ψύκου να αναζητά «την πηγή του κακού», στα προβλήματα δηλαδή ήχου και εικόνας στη διάρκεια των προβολών στα Αστέρια. Καθοριστική και εξόχως κατατοπιστική αποδείχθηκε η παρέμβαση του Διευθυντή Φωτογραφίας και υπεύθυνου τεχνικού του Φεστιβάλ Σταύρου Χασάπη, ο οποίος εξήγησε ότι τα τεχνικά προβλήματα προέρχονται κυρίαρχα από το στάδιο της επεξεργασίας και ενώ η ταινία βρίσκεται στα εργαστήρια…