Ειδήσεις

Αναζητήστε με μια λέξη το άρθρο που είναι καταχωρημένο.
30/9/2018 | t-shOrt

24ο AIFF - "Νύχτες Πρεμιέρας": Οι μεγάλοι νικητές των ελληνικών βραβείων

Τα βραβεία του Διαγωνιστικού Τμήματος Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους και Πρωτοεμφανιζόμενων Καλλιτεχνών απένειμε το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας στην τελετή απονομής, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 28/9/2018 στον κατάμεστο κινηματογράφο Δαναό. 

Οι επιλογές της Κριτικής Επιτροπής για τα Βραβεία Πρωτοεμφανιζόμενων Δημιουργών και Ηθοποιών, που αποτελούνταν από τους: 
Σύλλα Τζουμέρκα (σκηνοθέτη), 
Φαίδρα Βόκαλη (παραγωγό), 
Γιάννη Κοκιασμένο (ηθοποιό), 
Δώρα Μασκλαβάνου (ηθοποιό, σκηνοθέτιδα) και Γιάγκο Αντίοχο (κριτικό κινηματογράφου) 
ήταν:

Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτιδας
Νάνσυ Μπινιαδάκη («Επιφάνεια των Πραγμάτων»)

Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού
Αρτέμης Χάβαλιτς («Ο Γιος της Σοφίας») 


Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού
Ελένη Ουζουνίδου ( «Too Much Info Clouding Over my Head» του Βασίλη Χριστοφιλάκη και «Γυναίκες που Περάσατε Από Δώ» του Σταύρου Τσιώλη)

Ειδική μνεία
«The Ox» (Γιώργος Νικολόπουλος)

Στην φετινή 24η διοργάνωση, οι συμμετοχές στο Διαγωνιστικό Τμήμα των Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους ξεπέρασαν τον αριθμό-ρεκόρ των 244 ταινιών, ενώ στο διαγωνιστικό έφτασαν 47 από αυτές. 

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος αποτελούνταν από τους: 
Ελίνα Ψύκου (σκηνοθέτιδα) -Πρόεδρος της επιτροπής, 
Μαρίνα Καλογήρου (ηθοποιό), 
Λάμπη Χαραλαμπίδη (μοντέρ), 
Μαρίνα Κόντη (υπεύθυνη κινηματογραφικών πωλήσεων) και 
Θοδωρή Δημητρόπουλο (δημοσιογράφο - κριτικό κινηματογράφου).

Σύμφωνα με το γενικό σκεπτικό της Επιτροπής:

«Είδαμε 47 μικρού μήκους ταινίες, ταινίες από όλα τα είδη, μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ, animation, αλλά και όλες τις γραφές, ταινίες ρεαλιστικές και ταινίες σουρεαλιστικές, δράματα, κωμωδίες, ταινίες είδους, παράξενες, λιγότερο παράξενες, πολύχρωμες και ασπρόμαυρες, γυρισμένες στην Ελλάδα, την Αυστραλία, την Αμερική, την Αγγλία και την Κύπρο, τη Χιλή και την Ασία, ταινίες με μπάτζετ και ταινίες χωρίς μπάτζετ, ταινίες πρωτοεμφανιζόμενων, σπουδαστών, αλλά και βετεράνων, ταινίες γυναικών και ταινίες αντρών…
Όταν είχαμε πια αποφασίσει τις επιλογές μας, είδαμε πως αντιπροσωπεύουν ισάξια γυναίκες και άντρες δημιουργούς. Το ότι αυτό δεν έγινε συνειδητά, ως αποτέλεσμα εξισώσεων και ποσοστών, αλλά αυτόματα, αυθόρμητα και φυσικά είναι μια μικρή νίκη. Τις ταινίες που βραβεύσαμε τις διαλέξαμε τόσο με βάση τι αρέσει στον καθένα από εμάς τους πέντε – να βλέπει και να κάνει – όσο και με το αν λένε μια ιστορία που φαίνεται πως καίει τους δημιουργούς της, αν έχουν κάνει δικά τους τα εκφραστικά και τεχνικά μέσα, αν προτείνουν μια νέα αισθητική και αφήγηση, και τελικά αν μιλάνε για κάτι που μας καίει όλους…
Τώρα θα ακούσετε μόνο τις ταινίες που τελικά βραβεύσαμε. Πέρα όμως από τους συγκεκριμένους τίτλους και τα ονόματα των σκηνοθετών θα θέλαμε να κρατήσετε πως είναι τόσο δύσκολο να κάνεις σινεμά σε μια χώρα που δεν υποστηρίζει και δεν αγαπάει και πολύ τους δημιουργούς και που γι’ αυτό το να έχεις καταφέρει να ολοκληρώσεις μια ταινία είναι από μόνο του ένα βραβείο… Ευχόμαστε σε όλους τους συμμετέχοντες, βραβευμένους και μη, πολύ κουράγιο και επιμονή!»

Τα βραβεία αναλυτικά:

Βραβείο Α' Καλύτερης Ταινίας 
«Έκτορας Μαλό - Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου 
Γιατί όλοι είμαστε ή αισθανόμαστε εγκαταλελειμμένα παιδιά.
Το Βραβείο Α’ Καλύτερης ταινίας συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ, με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.


Βραβείο Β' Καλύτερης Ταινίας 
«Η Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν» του Βασίλη Κεκάτου
Γιατί συνήθως ο θάνατος έρχεται εκεί που δεν τον περιμένεις, αλλά τον υποδέχεσαι σιωπηλά σαν να τον περίμενες από πάντα.
Το Βραβείο Β’ Καλύτερης ταινίας συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ, με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας
Κωστής Χαραμουντάνης για την ταινία «Κιόκου Πριν Έρθει το Καλοκαίρι»
Για τον πειραματισμό, το συναίσθημα και την τεχνική φιλοδοξία στην αφήγηση.
 
Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου 
Νικολέτα Λεούση και Βαγγέλης Σέρφας για την ταινία «37 Μέρες» της Νικολέτας Λεούση
Για την απεικόνιση μιας παράδοξης καθημερινής πραγματικότητας και την ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα.

Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Σκηνοθέτιδας
Λία Τσάλτα για την ταινία «Το Δάσος»
Για την τόλμη και την καθαρότητα απέναντι σε έναν κόσμο που αργοπεθαίνει αναπνέοντας γκρίζο

Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας 
Ανδρέας Κωνσταντίνου για την ταινία «Η Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν» του Βασίλη Κεκάτου 
Για την φυσική απλότητα και αμεσότητα απέναντι στο παράλογο της ζωής και του θανάτου. 

Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας 
Σοφία Κόκκαλη για τις ταινίες «Έκτορας Μαλό - Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου και «Όταν Ήμουν στο Λύκειο, Ήμουν Ερωτευμένος με την Άννα» της Ελένης Μητροπούλου
Για τη λεπτή ισορροπία μεταξύ σιωπής και φλυαρίας, κίνησης και ακινησίας, έντονου και άδειου βλέμματος.

Ειδική μνεία
«Βουρβουρού» της Καρίνας Λογοθέτη και 
«Muffin» του Ντάνιελ Μπόλντα.
Για τους πολύχρωμους, αισθητικά πλήρεις, πρωτότυπους κόσμους που κατοικούν οι ήρωες δύο εναλλακτικών παραμυθιών
«Icebergs» της Ειρήνης Βιανέλλη 
Για την ζεστασιά και την εφευρετικότητα που ζωντανεύουν τις μαύρου χιούμορ βινιέτες του Ευθύμη Φιλίππου

Αμέσως μετά την απονομή ακολούθησε η πανελλήνια πρεμιέρα της νέας ταινίας του Γιώργου Ζώη με τίτλο «Third Kind», που πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στην 57η Εβδομάδα Κριτικής του πρόσφατου Φεστιβάλ Καννών. Ο σκηνοθέτης προλόγισε την πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας του, λέγοντας πως την προβάλλει σε ένα «δύσκολο κοινό» όπου «οι μισοί δεν πήρατε βραβείο», προκαλώντας το γέλιο στην αίθουσα και δήλωσε «τρομακτικά ευγνώμων» προς όλους τους συνεργάτες του και ειδικά στη Αντιγόνη Ρώτα, που τους εμπνέει όλους και τον ίδιο ξεχωριστά.