Ειδήσεις

Αναζητήστε με μια λέξη το άρθρο που είναι καταχωρημένο.
18/9/2021 | αναδημοσίευση από το filx.gr

Τα βραβεία των σωματείων - 44ο Φεστιβάλ Δράμας

Απονεμήθηκαν το μεσημέρι του Σαββάτου 18 Σεπτεμβρίου 2021, λίγες μόνο ώρες πριν την τελετή λήξης του 44ου Φεστιβάλ Δράμα, τα βραβεία των κινηματογραφικών σωματείων: 

• της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών, 
• της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, 
• της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου, 
• της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας και 
• της Ένωσης Τεχνικών Κινηματογράφου Τηλεόρασης.

Βραβείο Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών - GSC

Το βραβείο σε νέο κινηματογραφιστή από το Εθνικό Διαγωνιστικό Τμήμα απονέμεται στον Θωμά Τσιφτέλη για το «Horsepower» του Σπύρου Σκάνδαλου.
Ειδική μνεία στον Αργύρη Γερμανίδη για το «Cortázar» των Αργύρη Γερμανίδη και Κατερίνας Στράουχ.


«Η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών / Greek Society of Cinematographers (G.S.C), συνεχίζει με επιμονή την προσπάθειά της να αναδεικνύει την καθοριστική, νευραλγική συμβολή της Διεύθυνσης Φωτογραφίας στο αισθητικό και αφηγηματικό αποτέλεσμα ενός κινηματογραφικού έργου, ειδικά σε μια εποχή όπου η αλλαγή στον τρόπο παραγωγής και προβολής των ταινιών επιτάσσει παγκοσμίως ακόμη περισσότερη προσήλωση στην τεχνική αρτιότητα όλων των επί μέρους ειδικοτήτων που λαμβάνουν μέρος στην κατασκευή των ταινιών.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στο πλαίσιο του 44ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, η Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών, εκπροσωπούμενη από τους Γιώργο Καρβέλα, Χριστίνα Μουμούρη, Κώστα Σταμούλη και Γιώργο Φρέντζο, επιβραβεύει ένα νέο κινηματογραφιστή από τις ελληνικές ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Τμήματος.

Ειδικά για φέτος απονέμουμε για πρώτη φορά και μια ειδική μνεία στον σκηνοθέτη και σεναριογράφο Αργύρη Γερμανίδη για τη δουλειά του ως Διευθυντή Φωτογραφίας στο «Cortázar» που σκηνοθέτησε ο ίδιος μαζί με την Κατερίνα Στράουχ, δηλώνοντας θαυμαστές του χειροποίητου πάθους με το οποίο δημιούργησε ένα άρτιο αισθητικά αποτέλεσμα απόλυτα συνυφασμένο με την ποιητική υφή ενός ιδιαίτερου φιλμικού σύμπαντος.

Τον έπαινο της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών σε ένα νέο διευθυντή φωτογραφίας που θα μας απασχολήσει στο μέλλον, απονέμουμε για τη ριψοκίνδυνη, τολμηρή και γεμάτη φρέσκιες ιδέες πάνω σε κλασικές φόρμες φωτογραφία που υπηρέτησε και συμπλήρωσε με τον πιο λειτουργικό τρόπο το απαιτητικό, ιδιοσυγκρασιακό όραμα του σκηνοθέτη, στον Θωμά Τσιφτελή για το «Horsepower» του Σπύρου Σκάνδαλου.»

Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου - Π.Ε.Κ.Κ.

Το βραβείο της Π.Ε.Κ.Κ. απονέμεται στο «Βανκούβερ» της Άρτεμις Αναστασιάδου.

«Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου ξεχώρισε και βραβεύει μια ταινία με ερασιτέχνες ηθοποιούς, η οποία προσαρμόζει τη νεορεαλιστική γραφή στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Η Άρτεμις Αναστασιάδου καταγράφει με την κάμερά της τα νεκρά άλλοτε βιομηχανικά τοπία, τα κοινωνικοοικονομικά αδιέξοδα, την ανεργία, τη μετανάστευση, τις διαρκείς απώλειες.»

Βραβείο Τεχνικής Αρτιότητας της Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.

Στο 44ο Φεστιβάλ Δράμας το βραβείο Τεχνικής Αρτιότητας της Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ. για την επίτευξη ενός λειτουργικά δομημένου αποτελέσματος απ' το σύνολο των Κινηματογραφικών ειδικοτήτων, απονέμεται στη μικρού μήκους «Ο Φοιτητής» του Βασίλη Καλαμάκη.

Bραβείο Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας - Ο.Κ.Λ.Ε.

Το βραβείο της Ο.Κ.Λ.Ε. απονέμεται στην ταινία «Από το Μπαλκόνι» του Άρη Καπλανίδη «για την ανάδειξη της καθημερινότητας μιας λαϊκής γειτονιάς με έντονο το στοιχείο του χιούμορ, που στην εξέλιξη της ταινίας αποκτά δραματικά χαρακτηριστικά. Για τη δημιουργική σχέση λαϊκής μουσικής, αφήγησης και φυσικών ήχων και την πρωτοποριακή τεχνική animation στην αναπαράσταση του χώρου και των χαρακτήρων, που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός άρτιου οπτικοακουστικού συνόλου.»

Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου - FIPRESCI

Το βραβείο της FIPRESCI απονέμεται στο «Brutalia, Εργάσιμες Μέρες» του Μανώλη Μαυρή «για την πρωτότυπη πανανθρώπινη ιδέα, για την επιβλητική ατμόσφαιρα και την υποβλητική φωτογραφία, για τη διεισδυτική δραματουργία, την εξαίρετη ερμηνεία της πρωταγωνίστριας και τη στιβαρή σκηνοθεσία».